Söker tröst i boken Jävla skitsystem

Jävla skitsystem! : hur en usel digital arbetsmiljö stressar oss på jobbet - (inbunden)Jonas Söderströms bok Jävla skitsystem är en tröst för alla som hanterar krångliga system på jobbet. Gör inte alla det idag förresten? Även barnskötare måste ju logga in och rapportera en massa. Vårdadministrationen verkar galen. Ibland önskar jag att vi helt enkelt kunde rapportera arbetstid på papper där bara avvikelserna registrerades, men det kommer ju inte att hända. Håller just nu på att lära mig ett antal nya system och förundras över hur otroligt krångligt det kan vara att fakturera. Lite flexibilitet kanske, manuella rader får bli lösningen...
   För övrigt erkänner jag att jag sällan får texten att hamna rätt bredvid bilden på den här bloggen. Grrr.
   Jävla skitsystem har hög igenkänningsfaktor och kommer med förslag på hur IT-miljön skulle kunna förbättras. Synd bara att det inte är användarna som har inflytande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lactacyd tvål räddar håret

När jag var liten var jag bråkig och jag är fortfarande påhittig