Vad jag vill köpa på bokrean

På torsdag 22 februari början bokrean, alltid lika spännande. I år vill jag köpa en atlas för barn och eventuellt också en atlas vuxna, för att kompensera för alla pinsamma luckor i mina geografikunskaper. Jag vet ju inte ens var Luxemburg ligger... Centraleuropa är för komplicerat för mig. Hur ska det här gå. En atlas för barn är, föreställer jag mig, mer pedagogiskt uppbyggd och har fler enkla, förklarande symboler. Dessutom bör man bli man glad av bilderna.

Jag vill också köpa en fransk-svensk och svensk-fransk ordbok som inte är lika tjock som Nordstedts. Den måste ju gå att hantera smidigt och lätt när jag får Emanuelle Paganos mästerverk i min hand på franska... Hoppas, hoppas på guldfynd på rean.

(I lördags hittade jag en italiensk sagobok om en isbjörn på Stadsmissionen i Liljeholmen. Underbart att få repetera mina kunskaper i italienska, borde ha gjort det tidigare!)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lactacyd tvål räddar håret

När jag var liten var jag bråkig och jag är fortfarande påhittig