När ens jobb är ett skämt

Maillådan som jag och kollegan tappert betar av varje dag ska ersättas av ett autosvar med en instruktion om hur man själv skapar ett "case".

Att man kan få en viss service i maillådan är något jag har varit stolt över. Case kan ligga i köer i veckor i ärendesystemet utan att någon ens tittar på dem. 

Case kan vara fast i status "new" i två veckor och även om vi vet vem som ska ha caset kan det inte skickas till den personen.

Någonstans måste väl kunderna få klaga och få ett svar? Många jobb är en klagomur och man tar på sig skulden för sådant som inte är ens fel.

Det lär bli ramaskri när maillådan får autosvar. Någon sorts service borde väl ett stort bolag ge? Jag upphör aldrig att förvånas över att bolag får sälja trots att deras service är dålig.

Än så länge har personalen inte fått skulden för långa svarstider, det är i alla fall något. Det hela beror på sammanslagning av två bolag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lactacyd tvål räddar håret

Matuppror vecka 12